#BerivoiRace

DISTANȚA

DIFERENȚĂ DE NIVEL

TIMP LIMITĂ

  • Teren: drum forestier, drum de taf, poteci prin păduri de foioase și conifere, pășune alpină, trecere peste pârâu.

  • Contribuția de participare:
    – 189 de lei în intervalul 8 februarie – 9 martie, pentru primii 30 de înscriși,
    – 234 de lei între 10 martie – 3 mai,
    – 279 de lei între 4 mai – 8 iulie,
    – 369 de lei între 9 – 15  iulie.
  •  Recordurile cursei:
    Ingrid Mutter – 2:22:53 – 2022
    Viorel Pălici – 1:56:49 – 2020
  • Premii: 
    Locul 1 – 600 lei
    Locul 2 – 500 lei
    Locul 3 – 400 lei
  • Puncte de susținere:
    – P19 Râulețul – km 3.6 / alt. 808 – orientare
    – P19A Râulețul – km 5.5 / alt. 1020 – orientare, sursă naturală de apă
    – P18 Refugiul Scoarța – km 11.7 / alt. 1959 – mâncare, apă, control, orientare
    – P18A Valea Berivoi – km 16 / alt. 945 – orientare, sursă naturală de apă

Puncte de susținere

km point code place name service
3.5 P28 intrare Râulețul O
6.4 P29 Râulețul nH
11.50 P23 Scoarța FHPC
16 P24 Capu' Piciorului nH

F = mâncare | food

H = apă | water
nH= sursă naturală de apă | natural source of water

C = control | check point
P = este permisă susținerea din exterior | personal support allowed

Descrierea traseului

 

Marcaj:
– panglică alb-roșie prin zonele cu vegetație înaltă;
– fanioane portocalii în zonele de pășune alpină;
– marcaj turistic punct roșu între km 8.5 – 11.6;
– marcaj turistic bandă albastră între km 11.6 și finish.

START la bază.

După 150 m virăm la stânga, pe drumul comunal.

În 700 m ajungem la parcarea mânăstirii Berivoi, O traversăm și ieșim în stânga, la bariera de la km 0.8.
Trecem pe lângă barieră și urmăm drumul forestier până la km 3.5, unde întâlnim voluntarii din P19, și urmăm indicațiile și marcajul cu panglică alb/roșie, părăsind drumul forestier principal pe lângă bariera de la începutul drumului forestier ce urmează cursul râului Râulețul.

Urmăm, în ascensiune, drumul forestier, până la km 6.3 și 1120 m altitudine, unde se încheie. Atenție: ultima sursă naturală de apă până la km 15.8.
Aici traverăm pârâul și continuăm ascensiunea pe drumul de taf, cu atenție la pericolul de a fi distrași de la alergare de tufele de muriș, zmeuriș și afeniș de pe lateralele drumului.

Urmăm marcajul de cursă cu panglică alb roșie pe drumul de taf ce șerpuiește până la km 8.5, 1620 m altitudine, unde întâlnim poteca turistică marcată cu punct roșu. Până la km 9.2 traversăm ultima parte a pădurii de conifere, după care ieșim în zona de jnepeniș.

Urmăm poteca turistică ce traversează zona de jnepeniș, până pe Vârful de Amiază (1914m) cu atenție la cum călcăm în zonele de pietrărie, potențial instabilă și cu unghiuri ce solicită articulațiile.
Aici am atins altitudinea maximă a traseului. Vedem în spate Podișui Transilvaniei și Munții Hășmaș, la est Munții Ciucaș, Postăvaru’ Bucegi (dacă e orizontul clar), Piatra Craiului, la sud Iezer – Păpușa și începutul crestei Făgărașilor, cu vârfurile Comisul și Berevoescu, iar la vest vedem, la refugiul Scoarța, P18 (punct de alimentare și orientare).

Pe zona de pășune marcajul de cursă cu panglică alb-roșie e înlocuit de marcaj cu fanioane portocalii.
De la refugiul Scoarța (km 11.6) lăsăm punctul roșu și virăm la dreapta, pe poteca turistică mai greu vizibilă la început, marcată turistic cu bandă albastră și pentru concurs cu fanioane portocalii. Urmăm traseul prin zona de jnepeniș și începem coborârea pe muntele Piciorul Bătrân.

Depășim zona de pășune alpină și jnepeniș la km 13, unde întîlnim o stâncă masivă pe dreapta, urmată de o poiană cu afeniș, din care poteca iese prin partea dreaptă a capătului nordic.
De aici coborâm urmând banda albastră (marcaj turistic) și panglicile alb-roșii (marcaj de cursă).Atenție prin pădurea de conifere la conurile de pe jos, pe care putem derapa.

Continuăm prin pădurea de conifere până la km 13.8, unde traversăm o poiană mai mică, urmată curând de o alta mai mare ce ține de la km 13.9 până la 14.15. La capătul ei urmează o rariște din care ieșim în drumul de taf, pe care coborâm până la o intersecție de drumuri de taf, la ieșirea din care găsim pe dreapta un stâlp.
Aici părăsim drumul în dreapta, urmând marcajele cu bandă albastră și, unde e cazul, panglică alb-roșie, la limita dintre pădurea de conifere (în dreapta) și foioase (în stînga).
Atenție la înclinația și tehnicitatea potecii. Pe această zonă există potențial de alunecare pe patul de frunze sau pe mici fragmente de lemn.

Urmăm marcajele până întâlnim iar drumul de taf, pe care-l traversăm , reîntîlnind marcajele dincolo de acesta. Continuăm coborârea, ajungând la o zonă frumoasă, cu stânci, unde e necesară atenție la ocolirea acestora.

După încă aprox. 150 m ieșim în drumul de taf iar după alți aprox. 150 ajungem la intersecția cu alt drum de taf, din care vedem, în stânga, podul și drumul forestier de dincolo de acesta.
Aici, la km 15.8, avem sursă naturală de apă și intrăm pe ultimii 4 km ai cursei, cu fals plat pe drumul forestier.

La km 19.8 trecem pe lângă barieră și urmăm drumul înainte, până la km 20.15, unde virăm la dreapta spre poarta de SOSIRE.

Aici primim medalia de finisher și ne bucurăm de mâncare și de activitățile din zona de relaxare.

Noi, echipa Făgăraș Rocks!, știm că putem să-ți oferim o experiență și mai faină, iar pentru asta te așteptăm și pe la cortul de ridicare kit-uri, transformat în cort de feedback, să ne ajuți cu părerile și sfaturile tale să facem treabă și mai faină în 2023.

Mulțumim!