Brătila Skyrace 6

DISTANȚA

DIFERENȚĂ DE NIVEL

TIMP LIMITĂ

• Teren: asfalt, drum forestier, poteci prin păduri de foioase și conifere, muchii la gol alpin, treceri peste pâraie, traseu de creastă.
  • Contribuția de participare: 140 lei până miercuri, 12 august, 12:00 și 180 lei după această oră.

Descrierea traseului

Marcaj:
– panglică verde fosforescent (în primele ore de cursă) sau alb-roșie prin zonele cu vegetație înaltă;
– fanioane portocalii în zonele de pășune alpină;
– marcaj turistic bandă roșie;
– marcaj turistic punct roșu;
– marcaj turistic triunghi roșu;
– marcaj turistic bandă albastră.

START la bază: https://tinyurl.com/y428r2lg

După 150 m virăm la dreapta, pe drumul comunal.

După încă 200 m virăm la stânga, pe drumul forestier pe care urmăm marcajul de cursă cu panglica verde fosforescent.

Până la km 6.1 urmăm panglica fosforescentă pe drum forestier și drum de taf.  Apoi urmează o străpungere de aprox. 200 m până în alt drum de taf ce iese lângă unitatea militară.
Ascunde telefonul, pentru că fotografiatul e interzis 🙂

La km 6.95 ieșim în drum de țară, pe care-l urmăm spre stânga, prin fâneață și apoi printre cabane, până la km 8.35, unde virăm la dreapta pe o porțiune de asfalt, până la km 8.6, unde întâlnim voluntar în P3 (orientare) și virăm la stânga, intrăm pe marcajul turistic cu triunghi roșu și în mai puțin de 100 m ieșim de pe asfalt, pe drumul forestier Valea Dejani.

Ținem drumul forestier principal și marcajul cu triunghi roșu înainte, până la P4 (orientare), la km 12.3, unde virăm la dreapta pe drumul forestier secundar Lupșa.
Pe acesta panta se accentuează puțin și îl urmăm pînă la P5 (orientare), la km 13.5. și 1010 m altitudine, avem și ultima sursă naturală de apă până la km 23.5.
Aici trecem răul pe pietre și intrăm în pădure, pe poteca abruptă din pădurea de fag.
Atenție la trecerea peste rău, la urcarea malului și apoi, la marcajul cu panglică reflectorizantă și cu panglică alb-roșie.

Poteca și marcajul urmează muchia până la un drum de taf, pe care-l traversează.
Urmăm marcajul cu panglică alb-roșie, în continuare pe muchie și facem trecerea din pădurea de fag în cea de conifere.

Încetăm ascensiunea pe muchie în jurul kilometrului 14.7 și urmăm o potecă piezișă prin pădurea de conifere, până la km 15.1, 1540 m altitudine, unde ieșim în drum forestier, respirăm (s-a terminat prima bucată mai dură a traseului) și înaintăm sub 200 m până ls P6 (km 15.25), unde avem primul punct de alimentare.

De-aici traseul străbate fosta tăiere și actuala plantație de puieți, cotind la 160 de grade, spre stânga, în partea de sus a acesteia, după care străbate rariștea din pădurea de conifere până la km 16.8, unde on părăsește pentru zona de jnepeniș. Urmăm poteca marcată cu panglica alb-roșie până la km 18.1, unde cotim ușor spre stânga spre muchia matematică, urmând marcajul cu fanioane portocalii.
De aici continuăm ascensiunea pe culmea muchiei Scărișoara, atingând pe rând vărfurile Hermeneasa, Padina, Izvorului (2270 m) și Langa ((2279). Între ultimele două, la km 20, trecem pe lângă refugiul Langa.

Urmăm ”muchia matematică” până la P7 (km 22.4). Dacă am ajuns până în XXXX continuăm de-aici spre stânga, urmând poteca de creastă marcată turistic cu banda roșie pe Fața Unsă, pe lângî vârful Ludișoru, până la P14 (orientare) de la refugiul Brătila, aflat la km 24.5.

De-aici ieșim din traseul de creastă spre nord, pe poteca marcată turistic cu triunghi roșu. Coborâm 850 m altitudine în 3.3 km prin căldarea Brătilei și Valea Radului, trecem de cabană, urmăm drumul forestier (același marcaj cu triunghi roșu) și ajungem la P15 (km 28), punct de control al timpului limită intermediar.

De aici părăsim forestierul și trecem râul (sursă naturală de apă) înspre dreapta, urmând poteca marcată cu bandă alb-roșie. Urcăm prin pădurea de conifere, trecem de Poiana Hârtopului (km 30), unde avem altă sursă naturală de apă și continuăm ascensiunea de 530 m D+ în 2.5 km, până pe muchia Babei.

Urmează urcarea pe ”muchia matematică”, până la P16 (km 32.8), vârful Pietrele Popii, urmând marcajul cu fanioane portocalii.

Odată reveniți în creastă virăm la stânga pe marcajul turistic de creastă, banda roșie, pe care o urmăm până la P17 (km 34.1, orientare), la stâlpul indicator de sub vărful Berevoescu., unde părăsim pentru ultima dată traseul de creastă , urmăm marcajul cu fanioane, vizităm Belia Mare, ultimul vârf peste 2200 și începem coborârea spre refugiul Berevoescu Nou.

De aici coborâm pe marcajul cu punct roșu în Șaua Țiganului, de unde abordăm ultima urcare din cursă, spre refugiul Scoarța, urmărind punctul roșu turistic și marcajul de cursă cu fanioane.
Aici avem P18 (km 39.3), ultimul punct de alimentare și panoramă la 360 de grade, de unde virăm la stânga și începem coborârea muntelui Piciorul Bătrân, 4.3 km cu 1020 D-.
poteca turistică mai greu vizibilă la început, marcată turistic cu bandă albastră și pentru concurs cu fanioane portocalii.
Depășim zona de pășune alpină și jnepeniș la km 40.75, unde întîlnim o stâncă masivă pe dreapta, urmată de o poiană cu afeniș, din care poteca iese prin partea dreaptă a capătului nordic.
De aici coborâm urmând banda albastră (marcaj turistic) și panglicile alb-roșii (marcaj de cursă).
Atenție, prin pădurea de conifere, la conurile de pe jos, pe care putem derapa.
Continuăm prin pădurea de conifere până la km 41.6, unde traversăm o poiană mai mică, urmată curând de o alta mai mare ce ține de la km 41.8 până la 50.05. La capătul ei urmează o rariște din care ieșim în drumul de taf, pe care coborâm până la o intersecție de drumuri de taf, la ieșirea din care găsim pe dreapta un stâlp.
Aici părăsim drumul în dreapta, urmând marcajele cu bandă albastră și, unde e cazul, panglică alb-roșie, la limita dintre pădurea de conifere (în dreapta) și foioase (în stînga).
Atenție la înclinația și tehnicitatea potecii. Pe această zonă există potențial de alunecare pe patul de frunze sau pe mici fragmente de lemn.
Urmăm marcajele până întâlnim iar drumul de taf, pe care-l traversăm , reîntîlnind marcajele dincolo de acesta. Continuăm coborârea, ajungând la o zonă frumoasă, cu stânci, unde e necesară atenție la ocolirea acestora.
După încă aprox. 150 m ieșim în drumul de taf iar după alți aprox. 150 ajungem la intersecția cu alt drum de taf, din care vedem, în stânga, podul și drumul forestier de dincolo de acesta.

Aici, la km 43.6, avem sursă naturală de apă și intrăm pe ultimii 4 km ai cursei, cu fals plat pe drumul forestier.
La km 47.5 trecem pe lângă barieră și ne pregătim de SOSIRE. Urmăm drumul înainte, până la km 47.95, unde virăm la dreapta spre BUCURIEEEEE.
Aici primim masca, apoi medalia de finisher și ne savurăm mâncarea și activitățile din zona de relaxare.

Noi, echipa Făgăraș Rocks!, știm că putem să-ți oferim o experiență și mai faină, iar pentru asta te așteptăm și pe la cortul de ridicare kit-uri, transformat în cort de feedback, să ne ajuți cu părerile și sfaturile tale să facem treabă și mai faină în 2021.